Den ulykkelige klient: Sådan kæmpe tilbage og holde business

Historisk set har der været uundgåelige situationer, at afprøve et agentur kunderelationer. I dag, er der værktøjer, der kan minimere eller helt fjerne disse trusler.

Som et eksempel er en situation, der plager alle relationer den uventede stigning i projektomkostninger.

Dens en gammel historie. Du sender din klient en faktura, der er 30% højere end estimatet. Klienten går nødder. Dit svar er, at kopien var ændret tretten gange i to dage. Og så var der layoutændringer…

Ingen er glade. Din klient virkelig ikke tror de gjorde alle disse ændringer, og efter alt, du får at vide, det skulle have været rigtigt første gang.

Så nu har du til at genskabe alle arbejdssedler og finde alle kopi versionerne. Du opdager, at fordi ting skete så hurtigt, vitale oplysninger aldrig gjort det i trafiksystemet eller en konferencerapport. Plus, du er nødt til at gå gennem e-mails af flere agentur folk til at se, hvem der sagde hvad til hvem.

Hvad er resultatet? Du give op og finde ud af præcis hvor meget af dine hårdt tjente penge du er villig til at ofre for at holde kunden glad.

Denne cyklus er gentagne hverdagen i agenturer overalt.

Hvilket fører os til den centrale proposition:

Hvordan et ekstranet kan gøre dig rig, og holde din klient glade

Lad os se på dette samme scenarium på et agentur, der bruger et ekstranet.

Du sender din klient en faktura, der er 30% højere end estimatet. Sammen med fakturaen sender du en kopi af alle de kommentarer, anmodninger og godkendelser af klienten.

Tidsforbrug til at oprette rapporten: 90 sekunder.

Kvaliteten af dokumentation: uigendrivelige.

Nettoresultat: du får betalt, klienten indser deres fejl, og alle er glade.

Dette lyder alt for godt til at være sandt.

Måske. Men det er ikke. En klient ekstranet organiserer automatisk alle de kommentarer, anmodninger og godkendelser, som din klient, dine medarbejdere og dine kreditorer. Ikke kun det, det også udarbejder en komplet oversigt over der så hvad, når så det, og hvad de gjorde med det. Alle oplysninger er på ét sted, og kan være tilgængelige for alle til enhver tid.

Poster i extranettet kan foretages af enhver bruger på enhver computer, 24 timer i døgnet. Og alle med en interesse i projektet kan blive informeret og straks se alle poster.

Bundlinien er at have en komplet oversigt over hvad alle gjorde og hvornår gjorde de det kan være den frelsende nåde. Det kan spare tid, spare penge og gemme dine tilregnelighed. Vigtigst af alt, kan det redde dit forhold. Alt det kræver er gennemførelsen af en Klientservice ekstranet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *